IMPLEMENTASI AIDA PADA PENDAMPINGAN DIGITAL MARKETING UNTUK MENINGKATKAN OMSET PADA UMKM KABUPATEN SLEMAN

Penulis

  • Febriana Lengi Siprianus Universitas Mercu Buana Yogyakarta
  • Zaenal Wafa Universitas Mercu Buana Yogyakarta

DOI:

https://doi.org/10.36257/apts.v7i2.8820

Kata Kunci:

UMKM, Digital Marketing , Omset

Abstrak

Micro, Small and Medium Enterprises (MSMEs) is the main area of ​​Indonesian finance. MSMEs are a sector consisting of small and medium scale businesses, both in terms of production, turnover and number of employees. They are often the backbone of the local economy, playing a role in creating jobs, supporting economic growth, and strengthening a country's economic resilience. The method used in this research is digital marketing assistance to increase turnover in Sleman Regency MSMEs. The expected result of this program is to increase the digital marketing capabilities of MSME players, which can deliver optimal effects on increasing their business turnover. Apart from that, this program is also expected to create a more competitive and sustainable business ecosystem in Sleman Regency. Program evaluations are carried out periodically to guarantee optimal and subsequent results impact of this assistance.

Referensi

Auliasari, K., Kertaningtyas, M., & Willis, D. (2021). Penerapan Model AIDA pada Pembuatan Konten Digital Marketing Kreasi Kayu IMMUX. Suluah Bendang: Jurnal Ilmiah Pengabdian Kepada Masyarakat, 21(3), 341–349.

Chusniyah, I., & Fauza, N. (2022). Pelatihan Digital Marketing Bagi Pelaku UMKM Sebagai Upaya Peningkatan Pemasaran Di Masa Pandemi Bagi Masyarakat. Khidmatuna: Jurnal Pengabdian Masyarakat, 2(2), 138–149.

Cucus, A., Dunan, H., Soewito, S., Warganegara, P., Iskandar, A. A., & Habiburrahman, H. (2022). Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Umkm Penghasil Keripik Ksu Gapoktan Rukun Santoso Desa Bumi Sari Kecamatan Natar. Jurnal Pengabdian UMKM, 1(1), 57–65.

Paga, A. K., & Wulandari, I. (2023). Pelatihan Dan Pendampingan Pembuatan Bukukas Menggunakan Aplikasi Digikas Pada Pelaku Umkm Di Daerah Condong Catur Sleman Yogyakarta. Journal of Comprehensive Science (JCS), 2(12), 1506–1511.

Purwanto, S., & Revaldo, M. T. (2023). Pelatihan dan Pendampingan Digital Marketing Sebagai Upaya Meningkatkan Kapasitas UMKM Kelurahan Semolowaru Kota Surabaya. Jurnal ABDIMAS Indonesia, 1(2), 54–63.

Seuk, N. T., & Wafa, Z. (2023). Impelmentasi Aida Pada Pelatihan Dan Pendampingan Digital Marketing Pada Umkm. Journal of Comprehensive Science (JCS), 2(12), 1429–1437.

Unduhan

Diterbitkan

2024-06-30

Artikel Serupa

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

Anda juga bisa Mulai pencarian similarity tingkat lanjut untuk artikel ini.