Kualitas Pelayanan Ditinjau Dari Indeks Kepuasan Masyarakat Pada Poliklinik Yazri Pt Pusri, Palembang
Keywords:
perception of patient, service quality, satisfaction indexsAbstract
This research was conductedat the Polyclinic Pusri Yazri PT (Persero) Palembang, Â to determine patient satisfaction index in Yazri clinic. By using non-probability sampling method, the research instrument in the form ofa questionnaire distributed to the patients as respondents determined by purposive sampling technique. Determination of the numberof samples based on the calculation of Roscoe. As for the tools used in the analysis with Microsoft Excel, which will be converted back into service satisfaction index, and the results showed that the index patient satisfaction scores with service quality Yazri clinic located at 83 or excellent ratings.
References
Chaplin, J.P. 1999. Kamus Lengkap Psikologi. Jakarta: Raja Grafindo.
Ginting, Nembah F.Hartimbul. 2012. Manajemen Pemasaran. Bandung: CV Yrama Widya
Kamus Besar Bahasa Indonesia Edisi Keempat. 2011. Departemen PendidikanNasional. Jakarta: Gramedia Pustaka.
Kotler, Philip. 2002. Manajemen Pemasaran di Indonesia: Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Pengendalian. Jakarta: Salemba Empat.
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Penerbit Indeks.
Lovelock, Cristopher. Jochen Wirtz dan Jacky Mussry. 2012. Pemasaran Jasa, Manusia, Teknologi, Strategi, Perpektif Indonesia. Jakarta: Penerbit Airlangga.
Lupiyoadi, Rambat dan A. Hamdani.2008. Manajemen Pemasaran Jasa. Jakarta: Salemba Empat.
Mursid, M. 2010. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Nasution, M.N. 2004. Manajemen Jasa Terpadu. Bogor Selatan: Ghalia Indonesia.
Pass, Christoper dan Bryan Lowes. 2011. Kamus Lengkap Ekonomi. Jakarta: Erlangga.
Rangkuti, Freddy. 2009. Riset Pemasaran. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Sabarguna, B. 2004. Pemasaran Rumah Sakit Cetakan Pertama. Jakarta: Bumi Aksara.
Sekaran, Uma. 2006. Metode Penelitian untuk Bisnis, edisi 4. Jakarta: Salemba Empat.
Supranto, Johanes. 2006 Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan Untuk Menaikkan Pangsa Pasar. Jakarta: Rineka Cipta.
Tjiptono, Fandy. 2002. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
www.menpan.go.id. Diakses 10 Juli 2014. Kepmenpan No.63. Tahun 2003. Pedoman Pelayanan Publik