PERSEPSI PATNER STRATEGIS TERHADAP KUALITAS LAYANAN (STUDI KASUS PADA JASA LAUNDRY ADI PRATAMA PALEMBANG)
Keywords:
Investment Analysis, Financial, ConfectionAbstract
The research is conducted to Evaluate some illustration about the eligibility criteria of a business in SMEs Blessing as a partner of Unit Textile for confection division in the Department of Industry and Trade of South Sumatra, based on the financial aspect. Research methodology is used both of quantitative and qualitative research. This analysis is required at least seen by Net Present Value (NPV), Internal Rate of Return (IRR) and Net Benefit Cost Ratio (Net B / C). Factors Considered are the estimated investment, working capital, operating costs, maintenance and revenue forecasts The Data were Analyzed by reviewing the theory developed by R.A Supriyono (2010), Yacob Ibrahim (2009). There are five criterias in evaluating the eligibility of a business. The calculation method by using Reviews those roomates is Payback Period (PP), Net Present Value (NPV), Internal Rate of Return (IRR), Profitability Index (PI) and Break Even Point (BEP). According to the result of analysis businesseligibility find that; Payback Period can Returned the capital about three years and six months (3.24 years), Net Present Value Obtained in a positive (+) value roomates is Rp.273.597.150, Internal Rate of Return is on 37% and 38%, Profitability Index is 2.28 and Break Even Point is Rp. 106 550 and 21 units. By the value of the results can be concluded that SMEs Thanks as as a partner of Unit Textile for confection division in the Department of Industry and Trade of South Sumatra is eligible established.
References
Pasolong, Marbani. 2012. Metode Penelitian Administrasi Publik. Bandung: Alfabeta
Sudijono, Anas. 2009. Pengantar Statistik Pendidikan. Jakarta: Rajawali Pers
Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Bisnis Bandung: Alfabeta
Sule, Ernitrisniarti dan Kurniawan Syaiful. Pengantar Manajemen. Jakarta: Prenada Media Group
Supranto,J.2006. Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan Untuk Menaikan Pangsa Pasar. Jakarta: Rineka Cipta
Tjiptono, Fandy. 2007. Pemasaran Jasa. Yogyakarta: Andi
Umar, Husein. 2002. Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen (Cetakan Kedua. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama
Yusi, M. Syahirman dan Umiyati Idris. 2009. Metodelogi Penelitian Ilmu Sosial Pendekatan Kuantitatif. Jakarta: PT Citra Books Indonesia
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).