PENGARUH JUMLAH PELAMAR CALON MAHASISWA S1 TERAPAN MANAJEMEN BISNIS POLSRI TERHADAP MOTIVASI BELAJAR DENGAN PRESTASI YANG DICAPAINYA
Keywords:
Applicants, learning motivation, achievement of learningAbstract
State Polytechnic of Sriwijaya is a vocational education that will enter the business market  needs of the high quality graduates. There is one newly programme which is established in 2014 called S1 Applied of Business Management. This  study accept the applicants for new students with the most applicants prospective students S1 Applied in the State Polytechnic of Sriwijaya with number of 1028 candidates for new students. The students who received in this programme only 48 students. The intense competition is 1:21, this means that the programme study aims to explore the number of applicants prospective students who become students of S1 of Business Management  has a significant influence on learning motivation. The method is carried out by distributing questionnaires to the students by tracing the students learning motivation in participating the learning process. This study also aims to complete the data collection, therefore, the data also collected by interviewing. In that case, the population of this research using “sampel jenuh†technique because of the relatively small number of students of the Applied S1 which amount only 48 students. We analyzed the data with simple regression 12.00 version. The result show that the number of applicants prospective students S1 Applied of Business Management which has been accepted as a student of Applied S1  have influence the learning motivations by 96.8 percent to  the achievement of learning.
References
Haryono, Siswoyo, Prof. Dr., 2009, Program SPSS, versi 12.00
Kuncoro, Mudradjad, 2003, Metode Riset untuk Bisnis dan Ekonomi, Jakarta, Penerbit Erlangga
Manzilatasifa,Uus.2009. Educare:Jurnal Pendidikan dan Budaya,http://educare-fkipunka.net, diakses September 2014
Majalah Siantar, 2012, Faktor yang Mempengaruhi Proses Belajar Mengajar, http://Majalah Siantar.blogspot.com, diakses September 2014
Maria ilga., 2012, Teori Belajar menurut Para Ahli, http://ilgamaria.blogspot.com, diakses September 2014
Purnomo, P.2003.Strategi Pengajaran.http://pepak.sabda.org,diakses Oktober 2014
Robbins,Stephen,P.2002.Perilaku Organisasi.Jakarta:PT Indeks Kelompok Gramedia
Sugiyono, Prof. Dr, 2009, Metode Penelitian Bisnis, Bandung, Penerbit Alfabeta
Umam,Khaerul.2010.Perilaku Organisasi.Bandung:CV Pustaka Setia
Widoyoko,eko,Putra,S.2011.Model Evaluasi Program Pembelajaran IPS di SMA. http://www.umpwe.ae.id, diakses. September 2014.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).