STUDI PEMETAAN POLITIK DAN PERILAKU PEMILIH PADA PEMILIHAN UMUM KEPALA DAERAH DI KOTA PALEMBANG
Keywords:
marketing, politics, popularity, electability, voter behaviourAbstract
Â
The research is aimed to explore political Map and voter behaviour. This research is to identify factors that influence voters in determining their choice to candidates.  It is merely case study whereas the research are mainly focus on Major District General election in Palembang. The main research problems to be explored are concerning with the important factors that influence voters in determining their choice to candidates. The research mainly used primary data by delivering questionaires to selected respondents. The questionaire was delivered to 1070 selected respondents. It is also used secondary data to enrich the research analysis. Research finding shows that popularity and electability Romi Herton are higher among other candidats. It is also found that most voters are remain floating. In line with survey, newspaper is one of media used by voters as information sources that influence voters in determining their choice. the main factors effected voters in choosing Major candidates
References
ANZMAC 2006/documents/Hughes_Andrew1.pdf ,Tanggal 26 November 2010. Cangara, Hafied , (2009 ) Komunikasi Politik, konsep, teori dan strategi, Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada.
Bruce I. Newman. 1999. Handbook of Political Marketing, Sage`Publication
Efriza. 2012. Plitical Explore, sebuah kajian ilmu politik, Alfabeta, Bandung.
Firmanzah. 2012. Marketing Politik; Antara Pemahaman dan Realitas (Jakarta: Yayasan obor Indonesia, Edisi ke Tiga, Jakarta
Kotler, Philip and Neil. 1999. “Political Marekting; Generating Effective Candidates, Campaigns and Causes,†dalam Bruce I. Newman,Handbook of Political Marketing, California: Sage Publication.
Marshment J L. 1997. Political Marketing as Party Management – Thathcter in 1979 and Blair in, Keele University, United Kingdom
Nursal, Adnan. 2004. Political marketing, strategi memenangkan pemilu, gramedia pustaka utama, jakarta.
Patrick Butler and Neil Collins, “A Conceptual Framework for Political Marketing,†dalam Bruce I.Newman,Ibid , p. 56-57.
Supian Mohamad Nor. 2006.“Political Marketing vs. Commercial Marketing: Something in Common for Gains†yang dipresentasikan dalam6th Global Conference on Business & Economics pada 15-17 Oktober 2006 di Gutman Conference Center,USA.
PENGARUH KOMPENSASI TERHADAP KINERJA KARYAWAN MELALUI
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).