ANALISIS FAKTOR-FAKTOR YANG MEMPENGARUHI KONSUMEN MEMBELI PRODUK PADA CV APOLLO MOTOR TANJUNG MORAWA
Keywords:
Price, Quality Product, Purchase DecisionAbstract
The purpose of this study was to determine the influence of price and quality product to purchasing decisions on CV Apollo Motor Tanjung Morawa. The type of research used in this study is associative causal quantitative approach. Associative causal research is a research that aims to determine the relationship between two or more variables, while the quantitative approach used in this study because the data expressed in numbers, when a series of observations or measurements can be expressed in numbers. Data analysis method used is multiple linear regression. The population in this study was the overall customer of CV Apollo Motor Tanjung Morawa as many as 1312 which are the consumers who make purchases from January 2012 to June 2012. Determination of the sample in this study using the formula Slovin with  samples are  93 people. The results showed that the price variable (X1) and product quality (X2) have effect on the purchase decision variable (Y) in CV Apollo Motor Tanjung Morawa by 96.3%. While the remaining 3.7% is the influence of the other independent variables were not examined in this study.
References
Deming, Edward. 2000. Out of Crisis. Journal. Cambridge Press. Massachuset. USA.
Hahn, Fred. 2002. Beriklan dan Berpromosi Sendiri. Jakarta: PT. Grasindo.
Kotler dan Armstrong. 2010. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip. 2006. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Tjiptono, Fandy. 2009. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: ANDI.
Yamit, Zulian. 2002. Manajemen Kualitas Produk dan Jasa. Yogyakarta: Penerbit Ekonesia.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).