ANALISIS SIKAP MULTI ATRIBUT FISHBEIN TERHADAP PRODUK MOBIL NISSAN X-TRAIL PADA PT. NISSAN ISTANA PALEMBANG
Keywords:
Consumer, Multi atribut Fishbein, Attitude, Decision MakingAbstract
Â
The objective of this research was to reveal consumer’s attitude to products Nissan X-Trail car and the important factors which were considered by consumers were choosing Nissan X-Trail car, so it can be seen the influence of customer attitude to customer decision with Nissan X-Trail car. The techniques for analyzing the data is the Multiatribut Fishbein Model  for the sample in this research was used 76 respondents. Based on the analysis multiatribut Fishbein model could be seen that the attitude scores of respondents on product attributes Nissan X-Trail which includes the attribute type of vehicle obtained AB score of 0.59, vehicle model attribute score obtained AB score of 1.02, attribute dimensions of the car body obtained AB score of 0.87, attributes of toughness vehicle engines obtained AB score of 0.55, attribute ease of vehicle engine maintenance obtained AB score of 0.74, vehicle transmission attributes obtained AB score of 0.54, attributes of fuel consumption obtained AB score of 0.92, vehicle exterior attributes obtained AB a score of 0.59, attribute vehicle interior obtained AB score of 0.75, attribute the quality of vehicle sound system obtained AB score of 0.70, and attribute completeness of vehicle safety features obtained AB score of 0.75. Where as the most dominant factor that consumers considered is selection Nissan X-trail car is attribute vehicle model. From the results of research in this research is on the whole score AB in the good category (score 1.21-0.4). so the attitude of respondent to attribute Nissan X-Trail car products that the score AB of attribute the kind of vehicle is 1.02, the score AB of attribute dimensions of the body’s car is 0.87 Nissan X-Trail car products is good.
References
Febiyanti, D. 2006. Sikap dan Minat Konsumen Swalayan Terhadap Produk The di Surakarta. Skripsi S1 Fakultas Pertanian UNS. Surakarta.
Kotler, Philip dan Armstrong, Gary. 1997. Dasar-dasar Pemasaran, Jilid 1, Jakarta : PT. Prenhallindo.
Kotler, Philip, 2005. Manajemen Pemasaran, Jilid I. Jakarta: PT Indeks Kelompok Gramedia.
Margareth Merlin MoBisnis. 2006. Analisis Sikap Konsumen Terhadap Produk dan Iklan Shampoo Dove di Televisi. Skripsi, Manajemen Pemasaran. Institut Bisnis dan Informatika Indonesia, Jakarta.
Rismawati, W. 2007. Sikap Konsumen Pasar Modern terhadap Sayuran Organik di Kota Surakarta. Skripsi S1 Fakultas Pertanian UNS. Surakarta.
Simamora, Bilson. 2001. Memenangkan Pasar dengan Pemasaran Efektif dan Profitabel, Jakarta : PT. Gramedia Pustaka Utama.
Simamora, Bilson. 2004. Riset Pemasaran: Falsafah, Teori dan Aplikasi, Jakarta : PT Gramedia Pustaka Utama.
Sudithio, Evelin. 2007. Studi Sikap Dan Maksud Perilaku Konsumen Terhadap Produk Kartu Seluler Telkom Flexi Di Jakarta Utara. Skripsi. Universitas Taruma Negara, Jakarta.
Sumarwan, Ujang. 2003. Perilaku Konsumen, Jakarta: Ghalia Indonesia.
Sutisna. 2001. Perilaku Konsumen & Komunikasi Pemasaran, Bandung, PT. Remaja Rosdakarya.
Swastha, Basu dan Handoko, Hani. 2000. Manajemen Pemasaran, Analisis Perilaku Konsumen. Yogyakarta: Penerbit Liberty.
Teddykw2.wordpress.com/2008/03/01/sikap/(gordon allport (Sutisna; 2002))
Umar, Husein. 1997. Metodologi Penelitian - Aplikasi Dalam Pemasaran, Jakarta, PT. Gramedia Pustaka Utama.
Umar, Husein. 2000. Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen, Jilid 1, PT. Gramedia Pustaka Utama.
Wartawarga.gunadarma.ac.id/2010/10/pengertian-psikologi-konsumen-dan-prilaku-konsumen-2 (Engel dkk & Loundon dan Bitta).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).