PERANAN KEPUASAN KONSUMEN DALAM MENINGKATKAN LOYALITAS KONSUMEN (SUATU SURVEY PERGURUAN TINGGI POLITEKNIK DI JAWA BARAT)
Keywords:
Consumer Satisfaction, Customer Loyalty, the gross enrollment rate (GER).Abstract
The study used the descriptive method, this is done in the form of the analysis of primary data from questionnaire distribution. The number of respondents was 1511 students. From these 1511 are comprised of state polytechnic students numbered 540, while the rest of the amount is 971 students from private polytechnics. In this study, of 1,511 questionnaires were collected only 1346 were used in the data analysis stage. Statistical analysis used is regression analysis with SPSS program. The results of this study indicate that the level of consumer satisfaction was quite satisfied and leads to satisfied, it is reflected by the results of data analysis showed the mean number of 3.37. For Consumer loyalty variable, data analysis results show the mean number of 3.71. This figure indicates that consumer loyalty at enough level and tend to satisfied level. While regression analysis showed that consumer satisfaction contributed 0.570 to the consumer loyalty with a significance level of 0.000. As such concluded that polytechnic student satisfaction affect positive and significant effect on the polytechnic student loyalty.
Â
References
Dikti. 1996. Kerangka Pengembangan Pendidikan Tinggi Jangka Panjang(KPPTJP) 1996-2005).
Dikti. 2008. Evaluasi program dan capaian kinerja pembangunan pendidikan tahun 2005-2006 dan beban target 2008 dan 2009.
Dikti. 2010. Rencana Strategis Kementrian Pendidikan Nasional 2010—2014.
Jogiyanto. 2009. Konsep Dan Aplikasi PLS (Partial Least Square) Untuk Penelitian Empiris, Yogyakarta: BPFE
Santoso, Singgih. 2006. Menggunakan SPSS untuk Statistik Parametrik. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Sugiyono. 2007. Metode penelitian bisnis. Bandung: CV ALFABETA.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).