PENGARUH ACTUAL OR OBJECTIVE QUALITY, PRODUCT-BASED QUALITY, DAN MANUFACTURING QUALITY TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN PRODUK MOBIL DAIHATSU XENIA
Keywords:
actual or objective quality, product-based quality, manufacturing quality, purchasing decisions.Abstract
The research objective to be achieved in this study to analyze the effect of perceived quality of the product purchase decision Daihatsu Xenia.Ruang scope of this research is limited to the actual variables or objective quality, product-based quality, and manufacturing quality, then the dependent variable is the decision purchase. Actual variables simultaneously or objective Quality, variable based Product Quality, and Manufacturing Quality variables have a significant influence on purchase decisions Daihatsu Xenia acceptable. Demonstrated a significant influence of the value of F ratio of 50,719 based on the F test with R-square value of 0.613 (61.3%). While the remaining 38.7% is explained by other variables outside the model. Based on the results of testing the partial l (t test), unity hypothesis (H1) in this study which states that the actual or objective quality variables significantly influence purchasing decisions Daihatsu Xenia rejected. Based on the results of statistical tests obtained value t = 0867 and p = 0338 (p> 0.05) so that the unity hypothesis (H1) is rejected. The results of testing the second hypothesis (H2) in this study which states that the variable product based quality significantly influence purchasing decisions Daihatsu Xenia received. Based on the results of statistical tests obtained value t-count = 5575 and p = 0.000 (p <0.05) so that the second hypothesis (H2) is accepted. The results of testing the third hypothesis (H3) in this study which states that the quality of manufacturing variables significantly influence purchasing decisions Daihatsu Xenia received. Based on the results of statistical tests obtained value t-count = 2294 and p = 0024 (p <0.05) so that the third hypothesis (H3) is accepted.References
Aaker, A david,1997, Manajemen Ekuitas Merek, terjemahan, Penerbitan Mitra Utama,
Jakarta.
Arikunto, Suharsimi.2002. Prosedur Penelitian. Edisi Revisi V. PT. Rineka Cipta. Jakarta.
Data Penjualan mobil di indonesia Diambil pada tanggal 25 februari 2012 dari http:
//www.kabarotomotif.net/ dan http://halojepang.com
Kotler, Philip dan Gary Amstrong, 1997, Dasar-Dasar Pemasaran, Terjemahan, Penerbit
Erlangga, Jakarta.
Kotler, Philip, 2000, Manajemen Pemasaran, Edisi millennium, jilid 1, Penerbit
Prenhalindo, Jakarta.
Mowen, Jhon C dan Michael Minor, 2002, Perilaku Konsumen, Edisi ke-5,jilid 2,
Penerbit Erlangga, Jakarta. Elex Media Komputindo, Jakarta.
PT Astra Daihatsu Motor. Diambil pada tanggal 25 Februari 2012 dari
http://www.daihatsu.astra.co.id/
Simamora, Bilson, 2004, Riset Konsumen (Falsafah, Teori, dan Aplikasi), Gramedia
Pustaka Utama, Jakarta.
Jakarta.
Arikunto, Suharsimi.2002. Prosedur Penelitian. Edisi Revisi V. PT. Rineka Cipta. Jakarta.
Data Penjualan mobil di indonesia Diambil pada tanggal 25 februari 2012 dari http:
//www.kabarotomotif.net/ dan http://halojepang.com
Kotler, Philip dan Gary Amstrong, 1997, Dasar-Dasar Pemasaran, Terjemahan, Penerbit
Erlangga, Jakarta.
Kotler, Philip, 2000, Manajemen Pemasaran, Edisi millennium, jilid 1, Penerbit
Prenhalindo, Jakarta.
Mowen, Jhon C dan Michael Minor, 2002, Perilaku Konsumen, Edisi ke-5,jilid 2,
Penerbit Erlangga, Jakarta. Elex Media Komputindo, Jakarta.
PT Astra Daihatsu Motor. Diambil pada tanggal 25 Februari 2012 dari
http://www.daihatsu.astra.co.id/
Simamora, Bilson, 2004, Riset Konsumen (Falsafah, Teori, dan Aplikasi), Gramedia
Pustaka Utama, Jakarta.
Downloads
Published
2012-06-01
Issue
Section
Articles
License
Syarat yang harus dipenuhi oleh Penulis sebagai berikut:
- Penulis menyimpan hak cipta dan memberikan jurnal hak penerbitan pertama naskah secara simultan dengan lisensi di bawah Creative Commons Attribution License yang mengizinkan orang lain untuk berbagi pekerjaan dengan sebuah pernyataan kepenulisan pekerjaan dan penerbitan awal di jurnal ini.
- Penulis bisa memasukkan ke dalam penyusunan kontraktual tambahan terpisah untuk distribusi non ekslusif versi kaya terbitan jurnal (contoh: mempostingnya ke repositori institusional atau menerbitkannya dalam sebuah buku), dengan pengakuan penerbitan awalnya di jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk mem-posting karya mereka online (contoh: di repositori institusional atau di website mereka) sebelum dan selama proses penyerahan, karena dapat mengarahkan ke pertukaran produktif, seperti halnya sitiran yang lebih awal dan lebih hebat dari karya yang diterbitkan. (Lihat Efek Akses Terbuka).